Subject: FW: Esialgse õiguskaitse tasu KTS 38.1 järgi
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Tue, 25 Jun 2024 13:46:22 +0300

From: Risto Sepp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 25, 2024 1:29 PM
To: Aleksandr Logussov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Esialgse õiguskaitse tasu KTS 38.1 järgi

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Meil tekkis koosolekul keskustelu kohtutäituri põhitasu rakendamise osas
seonduvalt hagi tagamise ja EÕKga.

KTS 38 räägib hagi tagamisest. Põhitasu rahalise ja mitterahalise osas
erinev.

KTS 38.1 ehk hilisem säte räägib halduses tehtud otsuste ja määruste
täitmisest või EÕK täitmisest (puudub erinevus rahalise või mitterahalise
täitmise põhitasu osas). Vaatasin ka seletuskirja. Tundub, et tasu toodi
sisse uue täitedokumendi loomisega (MKS muudatus) seoses. Küll aga tekitab
segadust asjaolu, miks haldusmenetluse ja tsiviilmenetluse (EÕK) tasud on
ühe normi all? Mõistliku oleks olnud ju täiendada sätet KTS 38 lg 4 juures
summaliselt ja oleks lahendatud. Hagi tagamine on hagi tagamine. Siin ei
ole erinevust hagi tagamise rakendamisel haldusmenetluses või
tsiviilmenetluses. EÕK on TsMS ja TMS sundtäitmise mõttes sarnane hagi
tagamise toiminguga (täitedokument, viivitamatu). Seda ei peaks nii
keeruliseks ja võlgnikule ebaproportsionaalseks (tasu erinev) tegema.

Kokkuvõtlikult küsimused:

Miks KTS EÕK ja hagi tagamise põhitasu on erinev?

Miks KTS EÕK põhitasu ei kajasta rahalist nõuet?

Lugupidavalt

Risto Sepp

Kohtutäitur

 <http://www.taitur.net/>

Tallinna kohtutäiturid

Feinman • Kudu • Sepp

Pärnu mnt 10 • Tallinn

tel: 6 129 155 •

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] •
<http://www.taitur.net/> www.taitur.net

Büroo avatud • E-N 9:00 – 17:00 • R 9:00 – 13:00

• KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS • Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud
manused) on mõeldud teadmiseks ja kasutamiseks ainult e-kirja
adressaatidele. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
palun teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma
arvutist.